2014. december 9., kedd

Sablon és külalak



A sablon és a külalak megválasztása igencsak fontos és örökös fejtörést okoz a bloggernek.

Melyik a jó sablon? Milyen legyen?  Ha nekem tetszik, akkor az olvasónak is tetszeni fog?

Jó kérdések ezek, de a válasz nem egyszerű. Vegyük sorra mit érdemes megfontolni és szem előtt tartani a sablonválasztás és a külalak meghatározásakor.

Figyelj arra, hogy a szöveg könnyen olvasható legyen.  Akkora betűtípust válassz, hogy az olvasó könnyen el tudja olvasni, ne kelljen erőlködnie. 

Igyekezz világos alapon sötét betűket használni. Ez nem szabály, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ez a közkedvelt és elfogadott. Világos alapon halvány betűket nehéz olvasni. Egyszer találkoztam egy olyan bloggal, ahol halvány, krémszínű alapon lila betűk voltak. Írtam a bloggernek, hogy nehezen olvasható. Más is megerősítette a kérésem és a blogger azonnal megváltoztatta a betű színét. Neki nem tűnt fel, mert ő nem olvasta a blogot, vagyis ő a szerkesztésben olvasta és esetleg megnézte az előnézetet. Jó pont, hogy reagált és eleget tett a kérésnek.

Sötét alapon világos betű kombináció nem közkedvelt. Több helyen is olvastam erről és én sem szeretem. A szem a világos alapon sötét betűket szokta meg.

Diszkrét sablont válassz, amelyik nem vonja el a figyelmet a tartalomról. A tartalom a fontos, nem a sablon. 

Legyen összhang a tartalom és a sablon között, ne üssön el a téma a sablon témájától. Ha a biciklikészítésről írsz, ne válassz rózsaszín pöttyös sablont, mert az valahogy nem vág össze .) 

Ne ijedj meg, szerintem minden blogger változtatja időnként a sablonját, ki többet, ki kevesebbet és ez így van rendjén.

A Blogger több sablont és hátteret állít ingyenesen a blogger rendelkezésére, így bőven van választás. Akinek ez nem felel meg, az választhat más sablon, bemásolja és alakítja kedvére.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes